California Dreamin'

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Clara Olsson - 21 december 2010 20:22

Det är helt sjukt vad fort dagarna går och helt plöstligt är julen här, årets mysigaste dagar ligger framför oss och jag antar att det är dags för mig att inse de och börja njuta. Jag älskar verkligen julen men i mitt huvud är det fortfarande december, så jag antar att det är dags att inse att det faktiskt är december månad och jul om bara några få dagar.


Annars händer det inte så värst mycket, jag har jobbat i nästan nio timmar och är helt slut i huvudet. Efter jobbet så mötte jag först upp Madde och Verre för att köpa biljetter till Strömpis på juldagen och när vi skulle köpa biljetter så mötte vi en riktigt dryg tjej, som utan att ens ha en aning om hur gamla vi var påpekade att det faktiskt var tjugoårs åldersgräns på Strömpis, men och? Vi har väl alltid kommit in förut så visst tusan ska vi göra det nu också. Och dessutom, hur kunde hon ens veta att vi var under tjugo. Nej sånt där kan irritera mig. Vi köpte såklart biljetter, mest bara för att jävlas med henne (förhoppningsvis kommer vi in också).

 Det var ungefär som den gången som jag skulle köpa ett par jeans för en herrans massa år sedan, då jag frågade expiditen efter en mindre storlek och han nästan började skratta åt mig och försökte snällt att förklara att jag inte skulle kunna ha en mindre storlek (endast för att han inte trodde att det fanns några mindre storlekar inne i lager). Då gick jag till en annan expidit och frågade efter efter storleken mindre och hon plockade snällt fram det, och ja tror ni att de passade eller, ja såklart. Visserligen satt den första storleken bättre, men jag var så sjukt irriterad över den första expiditens kommentar så att jag såklart köpte de mindre jeansen, bara för att visa hur jävla fel han hade. Att jag sedan aldrig använde de jeansen behöver jag egentligen inte nämna.

Det är lite jag i ett nötskal, men jag kan bli väldigt irriterad när folk slänger ur sig sådana kommentarer, visst tjejen som vi pratade med om biljetterna idag ville säkert bara vara snäll och informera oss. Men i så fall kan man göra det på ett betydligt trevligare sätt och kanske till och med dra till med ett leende och var trevlig mot kunderna istället för den dryga attityden som hon hade mot oss. Det tror jag att både hon och Pitchers skulle tjäna på.

Efter den alltför snabba dejten med Madde och Verre mötte jag upp Ida och gick och fikade med henne, vi fastande och satt och bara pratade i närme två och en halv timme.


Nu ska jag ta och hoppa in i duschen, imorgon jobbar jag som vanligt men sen får jag lite julledigt och en lite längre helg och det ska bli så skönt.


Ovido - Quiz & Flashcards