California Dreamin'

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Clara Olsson - 4 december 2010 18:34

Ja, eller vad man nu ska kalla det. När vi gick av tunnelbanan imorse och landade i city så blev jag som ett litet barn på julafton, galet glad med andra ord. Jag tittade mig runtomkring och såg bara mer och mer affärer och jag ville bara springa in i varende en. Dock hann jag inte riktigt med det, men jag och mamma sprang från butik till butik och jag fick aldrig nog (det fick hon). Jag tror att jag spenderade närme en timme på både Urban outfitters och Top shop. Thop shop var så stort att jag tappat bort mig, och lagom tills att vi skulle gå så hittade jag skoavdelningen.

Lunch blev det i Carnaby street, där vi faktiskt satt ute och åt varsin ceasarsallad, dock var infravärmen på. Sedan fortsatte vi våran shoppingrunda som slutligen resulterade i ett par jeans, tre tröjor, en klänning och en jacka. Hade garanterat kunnat hitta mer saker, men förhoppningsvis hittar jag lite mer imorgon. Sen hade jag gärna hunnit med att gå in en butik som heter Abercrombie & Fitch, där jag handlade hur mycket som helst när jag var i Kalifornien. När vi sedan kom till New York några år senare så sprang mamma och jag runt där och letade efter den där sabla butiken och vi hittade den aldrig. Därför tänkte vi försöka hinna med den idag istället, men när vi väl hittade dit så var det kö runt hela byggnaden, för att ens komma in i affären!? Bara att köa skulle ha tagit minst en timme och det kände vi absolut inte för. Så det blev inget med det nu heller.

Nu väntar vi på pappa som snart borde komma hem ifrån fotbollen, sen ska vi iväg ut och äta.


Här kommer lite bilder ifrån dagen.

      All dagens shopping.


Kön utanför Abercrombie & Fitch, det var helt sjukt!     

  Lunch utomhus, i december det var häftigt!   Härlig shopping.   Mamma och jag imorse där vi åt frukost.

Frukost blev det tyvärr inte på Starbucks, vi hamnade på någon annat ställe men det dög det också!  

Ovido - Quiz & Flashcards