California Dreamin'

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Clara Olsson - 26 december 2010 21:55

Jag som aldrig brukar bli bakis, jag brukar alltid vakna upp dagen efter och må riktigt bra, visserligen är jag alltid lite extra trött men jag mår i alla fall bra. Men nej, idag har jag haft ihållande huvudvärk hela dagen. Och jag har verkligen inte orkat röra mig längre än från sängen till soffan, tillbaka till sängen, och däremellan mellanlandat vid middagsbordet. Nu börjar huvudvärken att släppa, äntligen! Så imorgon lär jag vara fit for fight igen för då väntar nämligen jobb. Jag valde ju att vara ledig dagen innan julafton, så nu jobbar jag i mellandagarna. Men på sitt sätt känns det ganska skönt ändå, vad ska jag gå hemma och dra för liksom? Bara äta ännu mer choklad och titta på ännu mera DH. Nej lite jobb skadar inte, och jag antar att vi kommer få ganska så mycket att göra nu också. Folk ringer väl till oss nu när de är lediga, så de kommer nog att ringa på bra i telefonen.


Efter jobbet blir det träning med mamma och det ska bli så fantastiskt skönt. Efter de här dagarnas matintag så känns det väldigt välbehövligt med lite träning, både imorgon, på onsdag och torsdag.


Men nu ska jag ta och dejta mina kudde.

Kram och godnatt på er!

Av Clara Olsson - 26 december 2010 18:12

Jag hade ju lovat er att visa vad jag hade fått i julklapp. Så nu, två dagar senare tog jag tag i saken och tog lite bilder på lite av allt som jag hade fått.


En grymt bra plattång ifrån Gama.

  Desperete housewives,15 timmar ren underhållning (jag kommer troligen ha sett klart hela boxen om en vecka).   Träningsbyxor.   Träningströja.   Träningsväska, och en sjukt snygg sådan.   Ett par snygga handskar till mina lite finare jacka som jag köpte i London.   Håkan Hallins drinkbok, nu jäklar ska jag bli mästare på att blanda drinkar.   Ett par kilklackar, och tyvärr är de redan skitiga jag vet inte riktigt vad jag gör när jag är ute för mina skor är alltid leriga när jag kommer hem.   Och såklart, mina reebok easytone som sägs träna rumpan och låren extra mycket, vi får väl se om de fungerar.


Utöver det så fick jag pengar, en tidingsprenumeration, beck-filmer och en jättefin halsduk som min mormor hade stickat. Den borde jag egentligen ha fotat men den låg inte bland de andra julklapparna så jag glömde bort den. Jag får visa er någon annan dag helt enkelt!

Jag är i alla fall jättenöjd med allting och har verkligen haft en riktigt bra jul!  

Av Clara Olsson - 26 december 2010 11:46

Idag mår jag inte alltför bra, jag har ett huvud som bara dunkar och ett par fötter som värker. Vi hade det riktigt trevligt igår, även om det inte riktigt blev som vi hade tänkt oss.

Vi började kvällen hos Malin i Ekeby Almby, vi var ett helt gäng tjejer och vi hade jättetrevligt. Redan vid nio började vi ringa taxi, eftersom att vi tänkte att det skulle vara sjukt mycket folk på Strömpis så därför tänkte vi vara där i riktigt god tid med förhoppningen om att inte behöva köa så länge. Kvart i tio var vi framme i stan och gick då direkt till Strömpis där det redan då var en helvettes lång kö. Samtidigt skickade Fanny sms och skrev att man inte kommer in, men vad fan tänkte vi, vi som har biljett och allt. Så vi gick fram och frågade vakterna om det ens var någon idé för oss att ställa oss i kön i och med att vi säkert skulle få köa minst fyrtio minuter. Men nej, de var tydligen ingen idé, de var stenhårda på 20 just då, fan. Så vi sålde våra biljtter som tur var för samma pris till några som stod i kön. Sedan gick vi vidare till Frimis där det inte var några som helst problem att komma in. Så där blev vi sedan kvar hela kvällen, vi dansade, skrattade och drack någon drink. Vid ett värkte mina fötter och vi började tröttna allihopa, vi hade ju ändå varit på Frimis i nästan tre timmar då och det räcker faktiskt. Så då gick vi vidare till Burger King där det blev en hamburgare innan min härliga taxivän kom och hämtade mig och skjutsade hem mig. Han är verkligen en räddare i nöden!

Jag hade ju lovat lite bilder från kvällen, dock blev det inte så många som jag kanske hade önskat men några få lyckades vi få till i alla fall.

Fråga mig inte vad jag gör på den där bilden. 


  Tjejer.   Malin och Veronica.

Jag Madde och Verre.


Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och där tror jag att jag sen stannar hela dagen. 

Kram på er!  

Ovido - Quiz & Flashcards