California Dreamin'

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Clara Olsson - 9 december 2010 21:43

Håkan Hellströms absolut bästa låt enligt mig, jag älskar texten, musiken och sången och framförallt så älskar jag den live. Hela jag ryser till pianospelet i början av låten, det är så vackert.


Dom är uppe på taken
alla är högt över staden
Sommarn snurrar fort
när vi bara snöar bort
Och jag vågade aldrig hålla din hand
Vi är inte såna som i slutet får varann

 

Och med det tackar ja Håkan Hellström och Björn Gustaffson för underhållningen den här kvällen. Håkan bjöd på vackera sånger och texter och Björn på underhållningen, jag tror att jag har sett alla hans klipp på You Tube minst fyra gånger nu men jag skrattar fortfarande lika mycket. Någon kväll för några veckor sedan så låg jag här inne alldeles ensam och asgarvade till när Björn spelar wow Jocke och jag skrattade så mycket att mamma tillsist kom in och frågade vem jag pratade med i telefon just för att jag skrattade så mycket och så högt.

Imorgon väntar ännu en dag fylld med jobb och som vanligt på fredagar så stänger jag kundtjänsten, jag tror att det är fjärde fredagen i rad (med undantag för förra fredagen) så jag jobbar till kvart över fem. Efter det blir det tacos och utgång, och på lördag fortsätter vi på samma sätt. En bra helg väntar med andra ord!


Kram på er

Av Clara Olsson - 9 december 2010 18:07

Facebookgrupper är vad jag tänkte lista idag. Jag tänkte på det när jag åkte hem ifrån jobbet förut (jag är förövrigt frisk som en nötkärna idag) hur många roliga facebookgrupper det faktiskt finns och tänkte därför lista dem fem bästa grupperna just nu enligt mig.


5. Det är vi som är SPI

Just för att vi hade en sån grym sammanhållning på SPI och för att vi inte bara överröstade frisörklassen på studenten, utan även alla andra klasser. 90 elever som bara stod och skrek på gatorna, "FÖR DET ÄR VI SOM ÄR SPI" behöver jag säga att jag inte kunde prata dagen efter!? Därför är den gruppen bara värd en plats på listan.


4. 22 anledningar till att ligga med en handbollstjej

Är bara en sjukt rolig grupp med sjukt roliga argument, visserligen så är jag inte handbollsspelare längre, men jag har ju ändå spelat i större delen av mitt liv, haha!


3. Det som inte mamma hittar finns inte

Alltså jag är 19 år och kommer att inom en väldigt kort tid flytta hemifrån men ändå så lyckas jag inte att hålla koll på mina egna saker. Ibland kan jag springa runt i en kvart och leta efter en tröja, och efter att jag har tröttnat på att leta så går jag till mamma och berättar att jag har letat precis ÖVERALLT efter min tröja men den finns inte. Det hon gör då är att öppna ett skåp och inom loppet av två sekunder såklart hitta tröjan, såklart. Rolig grupp!


2. Det är inte jag som har räknat fel, det står fel i facit.

Det är ungefär sådär jag och Stina resonerade hela förra året under våra dåvarande Matte C lektioner. Vi vägrade inse att vi hade fel, och ensvisades alltid med att tro att det stod fel i facit, endast för att ha någon bra bortförklaring och något att skylla på. Dock så stod det oftast rätt i facit, och fel i våran kollegieblock, tyvärr. Likaså den en grymt rolig grupp och jag tror att det är fler än jag som brukar skylla på facit när uträkningarna inte riktigt stämmer.


1. Vi som inte hinner till beach 2010

Visserligen är Beach 2010 över för länge sedan, men när den här gruppen dök upp i våras så satt jag och skrattade en stund för mig själv. Hur många hetsar inte inför bikinisäsongen och lägger i sjätte växeln och tränar som idioter, endast mellan mars och juni, bara för att komma i form. Jag tror att det är många med mig som alltid känner att tiden blir lite knapp där emot slutet och att man aldrig riktigt hann (eller orkade) komma i den formen man önskade.

Den får i alla fall ta hem förstaplatsen och jag hoppas absolut på att det dyker upp en liknande grupp när beach 2011 närmar sig.


Den får i alla fall ta hem första priset, just för att jag tyckte att den var så klockren.

Ovido - Quiz & Flashcards