California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Mellandagsrea

Av Clara Olsson - 29 december 2010 19:49

Jag brukar alltid att försöka undvika mellandagsrean, just för att jag blir galen på att det är människor och kläder precis överallt. Det är fullkomligt kaos i alla butiker och kläder ligger slängda i stora högar, som människor sedan trängs vid för att få tag på de bästa, billigaste osh snyggaste kläderna.

Visst det är klart att jag tycker om när det är billigt, men jag hatar att handla saker när det är kaos i butikerna. När inte ens personalen själva vet vart alla kläder finns, vilka storlekar och färgar som ens finns kvar. Nej då föredrar jag hellre att gå ut och handla när det är ordning och reda i affärerna och när det är betydligt lugnare, både på stan och i affären.

Idag efter jobbet sprang jag till Stadium för att byta ett par träningsbyxor som jag fick i julklapp och hur tror ni att det såg ut i den affären? Det var fullkomligt kaos och jag hittade knappt till den avdelningen där träningskläder som INTE var med på rean fanns. Tillslut fick jag fatt i en expidet och bad om hjälp, och tillsist hittade vi byxorna som jag skulle ha och då återstod bara nästa problem, storlek. Så vi fick ta några varv till i affären innan vi hittade den storleken som jag skulle ha. Just för att saker och ting ligger lite här och var.

Och något annat som jag är trött på är alla elektronikeraffärer vars reklam spelas upp minst 5 gånger varje timme på radion. Ja okej, jag har fattat att det är shise (okej jag har ingen aning om hur det stavas) billigt på Media Markt och att folk bråttas för att komma fram till Elgiganten, bara för att det är SÅ billigt. Tack jag har fattat poängen, och nej jag kommer inte ändå!

Så från och med nu så ska jag hålla mig borta från alla butiker fram tills alla tusen reahöger är borta, då återkommer jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards